Ahad, 13 Jun 2010

Pohon Gharqad dan Yahudi

بسم الله الرحمن الرحيم


Nabi saw bersabda dalam sebuah hadis sahih yang diriwayatkan oleh Imam Bukhari, Muslim dan al-Tirmidhi bermaksud: "Tidak akan berlaku kiamat sehinggalah akan berlaku peperangan di antara orangIslam dan Yahudi, maka pada waktu itu (tentera) Yahudi akandibunuh oleh (tentera) Islam, sehingga apabila orang Yahudiberselindung di sebalik batu dan pokok, lalu batu dan pokok itu akanbersuara dengan katanya: 'wahai muslim, wahai hamba Allah, dibelakangku ini ada Yahudi, marilah bunuhnya', kecuali POKOK GHARQAD (yang tidak bersuara), kerana sesungguhnya ia merupakan pokok Yahudi".

Hadis ini menceritakan tentang peristiwa akhir zaman iaitu waktu hampir kiamat. Pada waktu ini tenteraYahudi yang dipimpin oleh Dajjal akan berperang dengan orang Islam. Dalam peperangan ini, orang Islamakan dapat membunuh dan menewaskan orang Yahudi sehinggakan apabila mereka berselindung disebalik mana-mana batu dan pokok untuk menyelamatkan diri, maka dengan izin Allah pokok dan batuakan memberitahu tentera Islam tentang Yahudi yang berlindung di sebaliknya. Akan tetapi satu pohon yang tetap berdiam diri dan akan bersekongkol dengan Yahudi iaitu pohon yang bernama Gharqad.

Saya telah dimaklumkan bahawa orang Yahudi pada waktu ini sedang giat menanam pokok Gharqad secara berleluasa di Negara Haram Israel sebagai suatu persediaan menghadapi tenteraIslam pada akhir zaman. Ini juga bermakna bahawa orang Yahudi sebenarnya memang tahu dan sedartentang kebenaran Islam dan kebenaran hadis nabisaw....*****a keegoaan dan sikap bongkak mereka menyebabkan mereka tidak menerima ajaran Islam, sebaliknya terus berusaha memerangi umatIslam dari semasa ke semasa.

Ramai juga yang bertanya tentang bagaimanakah pokok Gharqad. Ada yang menyatakan bahawa ia pokok Krismas, dan ada pula yang menyatakan bahawa ia pokok ru, pokok kaktus dan sebagainya. Moga gambar pokok Gharqad yang dipapar di atas dapat menyelesaikan kekeliruan tentang gambaran pokok Gharqad. Dan yang pastinya pokok Gharqad tidak sesuai dengan iklim di Malaysia dan ia tidak tumbuh di tempat kita. Wallahu'alam.



Sumber : http://www.scribd.com/doc/16220971/Kenali-Pokok-Gharqad-Yahudi


Dr. Muhammad Al-Arifi (Saudi) beberapa waktu lalu juga mengatakan bahawa orang-orang Yahudi saat ini sedang sibuk menanam pohon gharqad di sekeliling rumah mereka. seakan-akan pohon tersebut menjadi benteng kukuh yang melindungi rumah dan keluarga. Video di bawah ini adalah penyataan Dr. Al-Arifi tentang penanaman pohon gharqad di tanah Yahudi.


http://mukhlisahfillah.blogspot.com/2010/06/pohon-gharqad-dan-yahudi.html

5 ulasan:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails