Sabtu, 31 Disember 2011

Sejuta Rahmat Allah SWT bersama anda ketika sakit

بسم الله الرحمن الرحيم
http://www.vb.6ocity.net/imgcache/6319.imgcache.gif
http://i56.tinypic.com/ivhdnk.jpg
Rasulullah SAW bersabda :
Allah SWT telah berfirman
" Sesiapa ditimpa bencana, lalu dia memohon perlindunganKu, pasti Aku memberinya sebelum dia meminta. Dan sesiapa ditimpa bencana, lalu dia meminta perlindungan kepada makhluk,  pasti Ku tutup semua pintu langit baginya".
Rasulullah SAW bersabda :
" Sesiapa sakit semalam, dia sabar dan rela kepada Allah SWT. Maka bersih daripada dosa bagaikan ketika lahir dari perut ibunya. Jika engkau sakit, janganlah segera meminta sembuh".
Rasulullah SAW bersabda :
" Ketika seorang hamba sakit, Allah SWT mengutus dua Malaikat kepadanya seraya berkata : "Lihatlah semua apa kata hamba Ku,Jika dia berkata  "Alhamdulillah ". Maka diberitahu kepada Allah SWT. Dia lebih tahu dan berkata " Aku berjanji untuk hambaKu. Jika Aku mematikannya. Ku masukkan di ke Syurga. Dan jika Aku menyembuhkannya. Ku gantikan dia daging yang lebih baik daripada dagingnya serta darah yang lebih baik daripada darahnya. Dan Aku hapuskan pula keburukkannya ".
Kitab Penenang Jiwa. Imam Al-Ghazali. M/S : 11-12.
 syukran

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails